Un prologue

Salut, mă numesc Leo (unii mă știu deja…cred), şi sunt cel din urmă venit în exclusivista familie pamfleto-moralistă numită Blogtopia. Băieţii au făcut greşeala să mă lase să scriu pe acest blog, neştiind că astfel îşi vor pierde cam jumătate din cititori…hehe, or să mă dea afară până la urmă, mă vor huli în public şi probabil vor lipi afişe incriminante cu mine pe la universitate….vom vedea.
Am dorit sa scriu pe acest blog pentru a alterna maniaco-depresia de pe blogul personal, cu note mai optimiste şi amuzante, în nota consacratului umor Blogtopia😛. Dar asta…începând cu următorul post probabil. Încercând să mă gândesc la un subiect interesant şi „trendy” despre care să aberez, m-am tot lovit de articole privind moartea lui George Pruteanu. E trist când îţi dai seama că oameni ce au luptat pentru cultura şi limba românească se duc, şi în urma lor vin…. nu ştiu cine vine, dar îmi este destul de clar faptul că din ce în ce mai puţină lume pune vreun preţ pe concepte de genul cultură, moralitate, principii, corectitudine. Mie îmi plăcea foarte mult emisiunea dânsului: „Doar o vorbă să-ţi mai spun”, deşi în momentul acela nu pot să zic că eram foarte interesant de subiect, mai mult, eram într-o perioadă (prin şcoala generală) în care consideram că toate materiile astea umaniste sunt de prisos, şi că matematica şi implicit tehnologia sunt singurele lucruri care contează (Părere pe care o repudiez acum, chiar cu un gram de dispreţ). Dar emisiunea mă atrăgea pentru că, din ce îmi aduc aminte, se discutau probleme lingvistice într-o manieră umoristică şi, mai pe româneşte, pentru tot prostul..Apoi, în timp, Pruteanu a devenit sursă de rating, pentru că, vorb-aia, tot românul râdea de „nebunul” care se mai trezea pe la vreo emisiune să se ia de manele, de prostituţie, de telenovele sau de măcelărirea limbii române. S-au făcut parodii muzicale, s-au realizat scenete, s-au consumat tone de hârtie…Problema acestui popor a fost şi va rămâne lipsa unei identităţi, lipsa unui instinct de conservare, cel puţin din punct de vedere cultural şi tradiţional. Aşa că, în timp ce unii îşi bat gura de pomană, continuăm să ne plimbăm prin parcuri invadate de manele, să ne lăudăm cu experienţele sexuale pe forumuri (mai mult sau mai puţin virtuale), să scuipăm seminţe prin staţiile de autobuz şi să ne scriem temele şi proiectele ca pe messenger. Printre două englezisme și un tratat de descompunere în limba moldovenească, vă spun că nv-i delok O.K.

De remarcat traducerea lui Pruteanu a „Infernului” lui Dante Alighieri. Şi nu, nu joacă la Fiorentina.

1 comentariu

Filed under ceva nou, leo

One response to “Un prologue

  1. prowler

    doar o vba sa-ti mai spun rula😉

Lasă un răspuns

